Susu Sikit! Macam Mana Nie?

“Susu sikit, macam manalah budak tu nak kenyang. Sebab tu menangis je” Terdengar rungutan ibu mertua pada si suami. “Dah tau susu sikit, bagilah susu tin tu. Degil tak nak dengar cakap tau” Kata Ayah mertua pula. Situasi begini sering tejadi pada ibu-ibu mudayang baru melahirkan bayi. Jika tidak cukup kuat pasti susu formula menjadi

RELAKTASI PENYUSUAN

Relaktasi dalam penyusuan merupakan salah satu tajuk yang quite popular dan sering diutarakan oleh ibu-ibu…. jom baca soal jawab yang berkaitan tajuk ni…. Relaktasi ialah proses penyambungan semula penyusuan susu ibu selepas susu berkurangan atau kering berikutan kurangnya atau tiada langsung penyusuan langsung selama beberapa minggu atau bulan. Relaktasi biasanya melibatkan 2 inisiatif: 1. Membawa bayi

Susu Badan

Susu Badan..! Saya memang terlalu obses dengan susu badan. Penyusuan susu badan adalah kepakaran saya dan saya amat-amat menyanjung tinggi ibu-ibu yang sangup berikan susu badan kepada permata hati mereka. Saya memang yakin bahawa susu badan adalah makanan terbaik untuk anak-anak, dan kerana itu saya terpanggil untuk berkongsi sedikit ilmu yang saya ada tentang penyusuan

Penyusuan Ibu Bekerja

Penyusuan bagi ibu yang bekerja memang agak mencabar. Ramai ibu bekerja yang dalam delima mahu menyusukan bayi mereka. Tapi ibu-ibu comel sekelian. Harus ingat bahawa “Bekerja Bukanlah Alasan Untuk Tidak Memberikan Susu Ibu” Haa.. Apa macam intro.. Best tak..? Saya pernah berada di dua situasi, di mana menjayakan misi Penyusuan Susu Ibu walaupun bekerja. Saya juga

Susu Ibu Sebatian Ajaib

Credit to : iluvislam.com “Dan Kami wajibkan manusia berbuat baik kepada kedua ibu bapanya; ibunya telah mengandungnya dengan menanggung kelemahan atas kelemahan dan menceraikan susunya dalam masa dua tahun; bersyukurlah kepada-Ku dan kepada kedua ibu bapamu; dan kepada Aku-lah tempat kembalimu.” (Surah Luqman, ayat 14) Air susu ibu ialah satu sebatian tiada tandingan yang diciptakan oleh

Pengedar Shaklee Rawang : SERAM JD TONG LEPAS BERSALIN.

Wow..!! hahahha.. nie bukan bersarang lagi dah blog nie.. rasa dah tak nampak apa dah nie..!! aduhh lamanya saya tak menjengah ke sini.. Melampau sungguh tau..!! Maklumlah ni jengah sebab dah nak dekat2 due kan.. so dok laa belek semula kisah pasal breastfeeding dulu untuk tuan puteri dalam perut nie..!!  Ermm tetiba terpanggil pula nak