1
Sakit Saraf...! Dengar pun dah seram.. Kenapa saya seram terlebih dengan sakit Saraf ini..? Kerana Ummie saya pernah menghidap Sakit Saraf. Haa..? Apaa..? Tak Percaya..? Iyer.. Ummie saya pernah menderita sakit saraf.

Hari ni nak share kisah ummie saya. Memandangkan semalam genap usianya 70 tahun (Dengan Vivix Muda 25Tahun ok...!) So hari ni kita kongsi kisah bunda saya.. Ummie saya masa kecilnya pernah menghidap sakit jantung.. pernah accident teruk sehingga menyebabkan tulang pinggangnya patah.. Beliau juga salah seorang penghidap Darah Tinggi, serta pernah kena strok satu ketika dahulu.
Allah Pelihara Mereka Untukku ~ Bergambar Bersama Dua Model Tegar Vivix

Koma Kerana Ubat

Ok hari ni.. saya nak share tentang satu penyakit beliau iaitu penyakit saraf. Ummie saya ada maslah saraf yang serius di sekitar muka. Lama sebenarnya beliau menangung sakit ini. Sejak dari saya sekolah lagi. Dan jika nak tahu, beliau pernah koma hampir dua bulan tak sedar kan diri kerana Doctor tersilap ubat. Dan ubat itu adalah ubat saraf.

Tapi masa tu saya belum jadi Lawyer lagi.. So tak tahu la bab saman menyaman nie.. Baru 15 tahun.. nak ambil PMR dan terpaksa ponteng sekolah lama ya.. Kerana saya terpaksa jaga ummie saya di hospital. Tak nak kenang dah.. Semua itu sudah menjadi lipatan sejarah. Tapi Alhamdulillah saya mampu berjaya cemerlang dalam peperiksaan PMR itu. Thanks Allah.

Eh melalut sudah. Ermm berbalik pada topik sakit saraf ummie saya. Antara simptom yang beliau alami ialah.. Sering kebas-kebas tangan.., Jari tangan dan kaki kerap tidak berasa. Kerap terlepas barang jika pegang sesuatu. Adakala bila sakitnya datang akan mengakibatkan beliau menahan sakit yang amat, katanya bagaikan jarum mencucuk-cucuk sakitnya.

Mama..! Kenapa Tok Mie Suka Kenyit Mata Kat Orang..!

Ok yang atas tu masih kira ok. Tapi ada satu yang saya sendiri kesian padanya. Iaitu kelopak matanya sering berkelip-kelip tanpa henti.. Ya tanpa Henti. Bukan berkelip sekejap-sekejap ye. Tapi dengan kadar pantas.. Sehingga adakala dia tepuk tepuk pipinya kerana lengguh dan sakit akibat kerdipan tersebut. Sampai dahulu anak saya tanya.., "Mama.., kenapa Tok Mie suka main kenyit-kenyit" hahahaha.

Untuk pengetahuan kalian, Ummie saya bukan sahaja mendapatkan rawatan biasa.. malah sehingga ke pakar pun tak dapat menyelesaikan maslah beliau. Bukan sahaja rawatan di dalam Malaysia.., malah di Singapura juga beliau pernah terima rawatan. Dan maslah itu masih tidak bertemu penawarnya.

Dubai Menjadi Sejarah

Nak dijadikan cerita. Sejak saya mula "Jatuh Cinta" dengan Sahklee.. Saya mula memberi Ibu saya vitamin-vitamin Shaklee ini. Bermula dengan vitamin asas seperti yang saya sendiri Consume seperti B-Complex, Vitalea, Vit C dan Alfafa. Akan tetapi pada peringkat awal beliau tak boleh langsung ambil Vitalea. Jika dia ambil dia akan rasa seperti mahu pitam dan sebagainya. So saya hanya berikan tiga vitamin yang lain dan juga ESP.  Memandangkan beliau mempunyai maslah Gastrik yang agak kronik. Maka ESP adalah minuman wajib beliau setiap pagi sekarang ini. Alhamdulillah Gastrik nya juga semakin baik.
Detik Perkongsian Testimoni..! Haa Masanilah Baru Sedar Mata Dah Tak Berkelip-kelip

Ok Berbalik pada penyakit saraf beliau. Pada suatu hari, tetiba-tiba tekanan darah beliau naik dengan agak tinggi. Jadi saya cuba untuk berikan dia Vivix. Masa tu dia dah mula ambil Vivix dan GLA. Alhamdulillah.. darah tingginya juga sekarang berada ditahap terkawal. Ok nak di jadikan cerita.. Tahun lepas semasa saya bawa beliau ke Dubai dan Mekah untuk menunaikan Umrah. Semasa di Dubai, beliau berkongsi cerita dengan Mr Victor Lim, President Shaklee Antarabangsa. Beliau sendiri baru sedar yang maslah kerdipan matanya tiada lagi.

Tonic Wajib Di Rumah Kami
Saya dan suami juga agak terkejut dan teruja. Bila ditanya.. beliau beritahu sejak amalkan Vivix memang banyak perubahan besar dalam kesihatannya. Maslah kebas-kenas kaki dan tangan juga sudah semakin hilang. Untuk pengetahuan kalian, Alhamdulillah dengan izin Allah semasa menunaikan Umrah pada tahun lepas.. Beliau mampu laksanakannya dengan mudah.. Tanpa bantuan Kerusi Roda dan sebagainya. Beliau mampu membuat Tawaf, Saie dengan sendirinya.

Alhamdulillah.. jika dilihat pada tahap kesihatan beliau sekarang. Memang banyak berubah jika nak dibandingkan dahulu. Inilah salah satu sebab lagi, kenapa saya semakin jatuh cinta dengan Produk Shaklee. Bagi saya ianya sangat luar biasa. Anda Bagaimana..? Masih mahu terus menderita dengan penyakit yang ada..? Tidak mahu memberi peluang untuk mencuba sesuatu yang sememangnya terbukti berkesan..? Tepuk dada, tanya Minda..

* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat,menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

 Order
Master Norhalimatul Nazurah [Zura Betty] Shaklee Independent Distributor [ID No : 869773]
012-7894742| naluriibue@gmail.com

Post a Comment

  1. tengok entry ni membuak rasa nak gi umrah..Allah permudahkan jalan untukku

    ReplyDelete

 
Top